Als eerste speler in de verzekeringssector heeft Finas bank en verzekeringen - een Kempens bedrijf met kantoren in Geel en Dessel - een app voor smartphones ontwikkeld waarmee je snel en gemakkelijk je verzekeringen kan beheren. De app is in de eerste plaats een instrument dat de klanten van Finas toelaat om makkelijker met hun verzekeraar te communiceren. Ook niet-klanten kunnen de app gebruiken om informatie in te winnen, vragen te stellen en snel schadeformulieren in te vullen en die samen met verduidelijkende foto's door te sturen. Finas zorgt ervoor dat de informatie bij de juiste verzekeraar terechtkomt. 'Heel belangrijk is dat elk contact via onze app opgevolgd wordt door een telefoontje van een medewerker', zegt zaakvoerder Geert Minnen. 'Op die manier garanderen we dat gebruikers snel en correct geholpen worden.'

We zitten er niet echt op te wachten, maar iedereen heeft wel eens pech. Schade aan je wagen door een ongeval of na een inbraak. Schade aan je woning door brand of noodweer. Op die momenten is het belangrijk dat je snel en eenvoudig met je verzekeraar kan communiceren. Maar wie was nu ook weer je dossierbeheerder? En waar liggen die papieren om in te vullen ook weer? 'Dankzij de Finas-app is dat geen probleem meer', zegt Geert Minnen, zaakvoerder bij Finas. 'Je downloadt onze applicatie gratis op je smartphone en hebt vanaf dan altijd en overal een rechtstreekse connectie met ons kantoor. Mensen zijn al gewoon om via een app met hun bank te communiceren, maar voor de verzekeringssector is ons product uniek. Via onze app kan je informatie doorgeven en opvragen, afspraken maken, een schadeformulier invullen en meteen verduidelijkende foto's meesturen. Er is zelfs een noodknop voorzien. Als je een zwaar ongeval hebt en je weet niet meteen wat je moet doen, krijg je een medewerker van Finas aan de lijn die je het juiste advies geeft.'

Makkelijk te gebruiken
De Finas app - die ontwikkelt is met de Appconstructor van VanRoey.be, een ander Kempens bedrijf - is heel overzichtelijk en door iedereen gemakkelijk te gebruiken. 'Je hoeft echt geen expert te zijn om met onze applicatie te werken', vertelt Minnen. 'We hebben ons huiswerk goed gedaan en hebben onze app gebaseerd op gekende en goedwerkende formats zoals deze van Booking.com, Cool Blue, Tesla en vooral Outfittery. Via een overzichtelijk scherm met duidelijke icoontjes maakt de gebruiker een keuze uit het aanbod. Daarna vult hij stap voor stap de gegevens in en stuurt tenslotte met een simpele druk op de knop alles door. Heel belangrijk is dat elke actie op onze app afgesloten wordt met een persoonlijk contact met een van onze medewerkers. Direct na het doorsturen van de vraag ziet de gebruiker welke medewerker hem zal opbellen. Dat telefoontje volgt altijd binnen de twee werkdagen. Belangrijk is dat je ook geen klant van ons hoeft te zijn om de applicatie te gebruiken. Iedereen kan via de app basisinformatie opzoeken en vragen stellen. En iedereen zal een antwoord krijgen. Schadeformulieren van niet-klanten sturen we door naar de juiste verzekeraar. '


De Finas app is gratis te downloaden voor Android in de Google Play-store en voor IPhone in de App-store